2 juni 2016 – Voetgolf i.c.m. The Great Match

Op 2 juni zijn we van plan een sportieve activiteit te organiseren voor de SALVO leden. Naast ontspanning op de voetgolfbaan is er een interessante spreker gevonden; Guido Budziak! Het programma zal starten rond 18.30 (inloop vanaf 18.00).

Voetgolf

Op het voormalig Floriade terrein is een 18 holes voetgolfbaan aangelegd. Voetgolf is een leuke en uitdagende activiteit voor zowel dames als heren, sportief of onsportief, jong of oud(er). Het is de bedoeling om de voetbal  in zo min mogelijk trappen van de aftrap in het gat (hole) te krijgen. Er zijn standaard wedstrijdballen maar ook ballen die minder zwaar zijn zodat ook iemand die nog nooit tegen een bal heeft geschopt dit zonder veel moeite kan volbrengen. Dus iedereen heeft zijn eigen uitdaging.

The Great Match (Guido Budziak)

Titel: De onmisbare 14e man

Always online

Vijftien jaar geleden wisten veel Nederlanders het zeker: “Ik heb geen mobiele telefoon nodig. Als mensen me willen bereiken kunnen ze mijn antwoordapparaat inspreken of een brief sturen.” Hoe snel kan een tijdsbeeld veranderen. Voor u en het merendeel van uw klanten is de smartphone inmiddels onmisbaar (toch?).

Online mindset

De wereld is online, uw klanten zijn online (uw concurrenten trouwens ook). Technologische innovaties en data analyse staan aan de basis van nieuwe business modellen en verbeterde dienstverlening. Google koppelt adverteerders van “all over the world” met hoge precisie aan consumenten die gepersonaliseerde zoekresultaten ontvangen. Uber matched mobiliteitsbehoeftes van reizigers met beschikbare vervoerscapaciteit zonder dat het bedrijf over een wagenpark beschikt. Het zijn weliswaar voorbeelden van grote bedrijven die internationaal opereren maar zij krijgen op tal van manieren lokale en kleinschaligere navolging. 

Succesvol zaken doen in de online wereld van vandaag en morgen gaat verder dan hoog scoren in de zoekresultaten van Google. Maar als je geen “digital native” bent, hoe kun je dan toch meedoen en waar begin je?

Online voorzet

Technologie en data analyse veroveren in rap tempo de (conservatieve) voetbalwereld. Voetbalteams kunnen hiermee hun prestaties verbeteren en mediabedrijven werken aan oplossingen om de beleving voor fans op de tribunes en thuis op de bank nog intenser te kunnen maken. Omdat veel zaken in het voetbal nog traditioneel zijn ingestoken is het leerzaam om aan de hand van de huidige innovaties in het voetbal te kijken naar de betekenis en mogelijkheden van nieuwe toepassingen. Op basis van mijn eigen ervaringen als profvoetballer, internetprofessional en ondernemer geef ik u de online voorzet zodat u zult scoren met diensten en producten die voor uw doelgroep onmisbaar zijn. 

Persoonlijk 

Ir. Guido Budziak (studie technische informatica, Technische Universiteit Eindhoven) is al meer dan negen jaar actief op het gebied van internetprojecten en business innovatie. Als voormalig profvoetballer (o.a. PSV en Roda JC) was hij generatiegenoot van spelers als Robin van Persie, Arjen Robben en Klaas-Jan Huntelaar in Jong Oranje-teams. Sinds twee jaar is hij ondernemer. Met GuidOnline (management consulting & projectleiding voor internet- en Big Data projecten) helpt hij directies en management teams om de online vertaling te maken van de organisatiestrategie. Zijn persoonlijke motto is “nobody wins unless everybody wins” en hij geeft hier invulling aan door verbindingen te leggen tussen technologie en praktische toepassingen die economische meerwaarde hebben.